Friday, October 18

Toinen käynti sairaalassa

Hospital entrance
Waiting room with reception, cashier and pharmacy

Walking along the road on which the hospital is located on 

Flunssa iski taas eilen joten päätin käydä sairaalassa katsomassa, ettei minulla ole mitään pahempaa tautia. Varasin ajan perjantaiaamuna ja sain ajan iltapäivälle. Tullessani paikalle puolituntia ennen aikaani virkailija vain tokaisi, että olenpas ajoissa. Ei se näyttänyt haittaavaan heitä, sillä nimeni kutsuttiin melkein heti ja menin taas ensin huoneeseen juttelemaan sairaanhoitajan kanssa ja sen jälkeen minut vietiin toiseen huoneeseen, jossa odotin lääkärin tuloa. Lääkärikin tuli melkein heti ja teki perus tutkimukset, jonka jälkeen hän kertoi mitä lääkkeitä saan tällä kertaa. Menin odotushuoneeseen kunnes lääkkeeni olivat valmiina. Maksoin kassalla ja hain lääkkeeni apteekin tiskiltä. Vasta kotona huomasin, että minulle oli annettu jonkun toisen henkilön laskun. Eli se siitä potilaiden tietojen pitämisestä luottamuksellisena. Olin ajatellut meneväni syömään Element Fresh – ravintolaan, joka sijaitsee sairaalan lähettyvillä, mutta menin sittenkin vaan kiertelemään katuja, sillä sairaala sijaitsee länsimaalaisten suosimalla alueella, jossa on paljon hienompaa kuin paikallisasutuksen lähettyvillä niin kuin esim. sillä missä itse asun.

                                 ☆★☆★☆★☆★☆★

I got sick again a couple of days after my antibiotics ended, so I decided to go again to the same hospital as last time. I called to make an appointment in the morning and I got a time in the afternoon. As I arrived thirty minutes too early I thought I had to wait, but my name was called almost right away. First I met one of the nurses who took my blood pressure and other normal tests. After this I was shown into a room to wait for the doctor. The same doctor that I had last time showed up almost immediately and she also did some small tests to check my health. She prescript me some medicines, which I picked up after I had paid at the cashier. At home when I checked my invoices I could see that I had got the some other persons information with me… I had even answered a survey just before this saying that the hospital took good care of the patients’ information. Yeah right.. After the visit to the hospital I walked around the nearby area, since it is much more beautiful than the area I live in.