Wednesday, September 25

Nike kengät ja kuntosalijäsenyys hankittu

Not the prettiest, but really comfortable 

Sain viimein ostettua Nike juoksukengät salille ja päivittäiseen käyttöön. Olin katsonut kenkiä pari kertaa enne kun päätin ne ostaa. Hinta oli huikeat 170e, mutta en ole aikaisemmin omistanut niin mukavia lenkkareita. Värikin oli vaikea valita, sillä alun perin olisin halunnut lime-vihreät, mutta ne eivät olisi sopineet päivittäiseen käyttöön. Ostin lopulta musta-harmaat, sillä ne eivät herätä huomiota.

Jo seuraavana päivänä pääsin käyttämään kenkiäni hankkiessani jäsenyyden koulun lähellä olevasta kuntosalista. Luulin saavani jäsenyyden halvemmalla mennessäni yhdessä tanskalaisten kanssa. Mutta nähtävästi heidän tinkimistaidoista ei ollut hyötyä sillä jouduin maksamaan neljästä kuusta saman kun mitä saksalainen oli maksanut viidestä kuusta. Kuukausi hinnaksi tuli 30e, mikä ei ole mielestäni paljon verratessa Suomen kuntosalijäsenyyshintoihin.


Salilla olisin kaivannut enemmän laiteitta, mutta kyllä sieltä kaikki perusliikkeet pystyy tekemään. Vielä kun löytäisi hyvän kuntorutiinin käsipainoilla, niin ei sali hullumpi ole. Voin myös osallistua erilaisiin yoga-tunteihin päivittäin tai käydä uimassa kuntosalin uima-altaassa, eli eipä siellä ainakaan tylsisty. Maksamalla vähän ekstraa voi myös pelata sulkapalloa sisäkentillä.  

                                                          ☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆

I finally bought a pair of Nike running shoes from the flagship store at Nanjing Road. The Nike Flyknit Lunar 1+ cost a lot, but they are really comfortable on the foot. I went looking at them in different shops but didn't buy them since I wanted them in lime green. The color wasn't available so I took the ones in black and grey, since they can be worn with everything.  

I wore the shoes already on the next day when going to the nearby gym. I thought that I would get a group discount when going to the gym together with the Danish students. I ended up paying more then the German girl had paid, since I paid the same amount for four months as she had paid for five. I didn't want a year long membership since I will try to find a tae kwon do place when all the other exchange students will leave shanghai. 

At the gym you can find all basic equipment (will post a picture of the gym later on), but I would have wanted some more equipment. I just have to come up with a routine using only hand weights and I will be fine. A can also go to different yoga classes everyday or go swimming. Also if you pay a bit extra you can use the indoor badminton courses.