Thursday, September 12

Kirjanpitopäivä

Jälleen kerran löydän itseni tunnilta, jossa olen ainoa länsimaalainen. Olen oppinut, että kiinalaiset käyvät tunneilla luokkansa kanssa, eli he eivät itse valitse mitkä tunnit haluavat, vaan istuvat aina samojen henkilöiden kanssa. Monet heistä ovat vasta 17vuotiaita ja yksi, joka kertoi olevansa 20 tai 21 oli luokan vanhin. Suomessa vanhin meidän luokalla oli 30-40vuotias.

Aamupäivällä kävin Intermediate Accounting tunnilla, mutta olin jo käynyt vastaavan kurssin Suomessa, joten joudun valitsemaan toisen kurssin tälle päivälle jatkossa. Iltapäivällä minulla oli International Accounting tunti. Tämä tunti vastasi paremmin sitä kurssia Suomessa, jonka korvaan käymällä täällä. Tämä oli ensimmäinen opettaja, joka puhui pienellä kiinanaksentilla, mutta ei se paljon haitannut, sillä välitunnin aikana hän tuli kertomaan, että voi auttaa jos en ymmärrä jotakin. En usko, että minulla tulee olemaan yhtään enempää vaikeuksia tämän kurssin kanssa kun mitä kiinalaisilla tulee olemaan. Opettaja kysyi alkeellisia kirjanpito kysymyksiä ja he jotka vastasivat, antoivat joka kerta väärän vastauksen. Ja minä kun taas luulin, että he olisivat ahkerasti opiskelleet pääainettaan…

                      ☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★


Once again I’m the only Western student in the class room. In the morning I went to an Intermediate Accounting lesson, but it contained the same stuff that I’d already learnt. In the afternoon I instead went to International Accounting class, which was much better. The other accounting class will much better suit my learning plan back in Finland. The Chinese that have gone to the same courses that I have taken, have all been very young, around 17-21 years old. Back in Finland some of our classmates were over 30-40 years old. The other thing is that the groups are always the same, since the Chinese follow their degree plan and take together the classes that they need to take.