Thursday, September 26

Koulukirjat hankittu

The books are in English even tough there is some Chinese in them as well

The place we got our books from


Kävin torstaina rekisteröimässä haluamani kurssit. Otan siis seitsemän kurssia, eli yhden enemmän kun mitä oikeasti tarvitsen. Tähän kurssivastaava sanoi, että onpas sinulla paljon kursseja. Itse asiassa olisin voinut ottaa enemmänkin jos olisi ollut tarjolla niinä päivinä jolloin minulla on vapaata. Sama tunne iskee taas kun Suomessa ammattikorkeakoulussa aloittaessa, eihän koulussa tarvitse käydä kun pari tuntia päivässä. Olin odottanut istuvani koulunpenkeillä kasista neljään joka päivä, mutta sen sijaan minulla on vapaata melkein joka päivä 11 eteenpäin.   Niin kauan kun on rahaa ja muita ihmisiä kampuksella, joiden kanssa voi mennä ulos, niin ei ainakaan ole tylsää.

Kurssien rekisteröinnin yhteydessä sain listan jonka kanssa piti mennä kirjat noutamaan kirjatoimistosta. En ymmärtänyt kun nainen sanoi minulle että mene ulos ovesta ja känny kahdesti oikealla ja siellä kirjatoimisto on. Lopulta menin ohjattuun paikkaan vaikka se näytti ihan takaovelta. Sisällä olikin monta toimistoa jossa oli kirjoja kasoittain. Annoin listani virkailijalle, joka alkoi etsiä kirjoja kasoista. Sain neljä kirjaa, jotka maksoivat yhteensä noin 23€, ja kaksi kirjoista pitää hankkia toisesta paikkaa. 

Yksi kirjoista on tietokoneellani, joten tarvitsen kirjan ainoastaan koetta varten. Mutta mikäli voi ottaa muistiinpanot kirjan sijaan mukaan kokeeseen, minulla ei tule olemaan mitään ongelmia. OB kirjan sain saksalais-kiinalaiselta, hän kävi luultavasti hakemassa sen suoraan opettajalta, mutta en ole varma. Yhtenä päivänä saksalainen soitti minulle, että tulepas lobbyyn, siellä hän antoi minulle kirjan, vaikken ollut pyytänyt sitä… Ainakin palvelu pelaa. Pitää varmaan lähettää hänet vielä ostamaan minulle puuttuvan kirjan.

                                 ☆★☆★☆★☆★☆★

I went to register the courses I will take during the first period. As I wrote earlier I will take seven courses, which means that I have one additional course to the amount of credits I need to collect during a period. The course registration officer told me that I have a lot of courses, I would have liked to tell her that I could take more if they could distribute the courses on different times instead on putting everything on the same time. I’m also having a lot of free time which I wasn’t expecting. Only Friday is a full course day with lessons from 8:20 AM to 16 PM.


After she had registered my courses I was given a paper which I could go and collect my course books from the book office. I had only seen a book store in the same building as where the food store, copy place and mobile shop is located. The course registration officer told me to walk out of the building and turn right twice which is the opposite way from the book store I had seen. I went the way I was told and it looked like a back door. As I went in to the building there was to my surprise office spaces and lots of books everywhere. I gave my booklist to one of the workers and he started looking for all my books. I only got four out of six, since I already had the OB book. The books cost only 23€ together, which is really cheap compared to the books back in Finland, which could cost up to 70€. Two of the books I still have to buy on my own, but since I have one of them on my computer I don’t think I’ll need it.