Thursday, January 16

Hiljainen talviloma

The houses are located in the city center next to the street
with book shops



Paljon ei ole tullut loman aikana tehtyä. Kiinalaisten oppilaiden lähtiessä koti-kuntiinsa, liikkeet ja ravintolat lähialueella sulkevat samalla ovensa. Kampus on ihan tyhjä ja yli puolet Minxue ruokakatuni kojuista ovat hävinneet. Jopa Family Mart, joka muistuttaa Ärrää, oli tänään melko tyhjä. Eli esim. valmisruokia ei ollut tarjolla yhtään. Tanskalaiset lähtivät Filippiineille ja muut vaihto-oppilaat ovat reissaamassa ympäri Kiinaa. Mietin tässä jo mikäli minun pitäisi käydä Hong Kongissa jokunen päivä, jotta saisin ajan kulumaan paremmin. Eilen kävin kaupungilla taas ale-tuotteita katsomassa, mutta ei vaatekaupoista mitään mukaan tullut. Kävin kirjakaupasta ostamassa vähän matkaoppaita helmikuun matkaa varten. Olin siis ajatellut matkustella Kiinan uuden vuoden jälkeen, mutta nyt vaikuttaa kyllä siltä, että uusi vuosi tulee olemaan Shanghaissa todella tylsä, kun kaikki paikat ovat kiinni, ja ihmiset lähtevät vanhempiensa luo maille.  

                                 ☆★☆★☆★☆★☆★

I haven’t been doing almost anything during my holiday. Since all students have left campus to celebrate Chinese New Year with their families, most shops and restaurant have closed temporally. Most of the places I bought my food from are already closed and even Family Mart was half empty when I went there today. The Danish students went to the Philippines and the other exchange students are traveling somewhere in China. I’m still not sure if I should go to Hong Kong for a few days so I wouldn’t be so bored living at campus. Yesterday I went to the city for some shopping, but I only bought some guidebooks for my upcoming trip in February. I had planned to stay in Shanghai for the New Year and travel after that, but now it seems like it would be better to see some new places instead. Only thing stopping me from traveling inside China is that I believe that most trains are already fully booked since everybody will be travelling home.