Thursday, April 17

21


Breakfast at Starbucks terrace
Whole body scrub done in a private room 

Subconscious Day Spa wasn't a bad treat on my birthday 

Dinner enjoyed outside as the weather was great during the whole day

The restaurant we ate at 

One our way to Häagen-Dazs 

Perfect birthday cake for a twenty-one-year-old 





Syntymäpäiväni alkoi sillä, että herätessäni avasin itselleni ostamat lahjat. Olin viime viikolla käynyt Nanjing Roadin markkinoilla ja suureksi ilokseni uusimmat Thomas Sabo ja Pandora korut olivat tulleet myyntiin. Siinä sitten suuri kasa tuli ostettua, kun Suomessa olisin saanut yhden korun siihen hintaan mitä maksoin yli kymmenestä kappaleesta. Olin edellisiltana ollut vähän kipeä, eli aamupala oli jäänyt ostamatta silloin, joten aamulla otimme taxin poikaystävän kanssa ja menimme Starbucksiin syömään aamupalaa. Olin edellispäivänä mennyt varaamaan kello kymmeneksi kokovartalokuorinnan itselleni, joten ruokailun jälkeen menin suoraan Subconscious Day Spa – hoitolaan. Onneksi kiinankileleni on niin paljon edistynyt, että ohjeet ymmärsin kiinaksi. Ensin iho kuorittiin suklaakuorintaainetta käyttäen samalla kun hoitaja melko kovaa ihoa kuori käsillään pois. Koko vartalon ollessa kuorittu sain mennä suihkuun peseytymään. Tämä olisi voinut olla ihan simppeliä, mikäli en aamulla olisi meikannut kasvoja, ja suihkun vesi tuli katosta. Tunnin kestävän hoidon loppuun iholle levitettiin jonkin lainen kosteusvoide. Tämän jälkeen oli vielä luvassa selkä-, hartia- ja niskahieronta laventeliöljyllä. 

Span jälkeen kävelimme lähistöllä olevaan Yasmine's nimiseen pihviravintolaan. Hyvällä tuurilla tiistaisin ravintolassa saa kaksi T-bone pihviä yhden hintaan, joten ei kaikkia rahoja siihen tarvinnut pistää, käyttäessäni päivän aikana lahjaksi perheeltä saatuja rahoja. Kunnon pihviä en ole syönyt täällä Shanghaissa ollessa pitkään aikaan, joten se perunamuusin ja sienikastikkeen kanssa oli hyvää. Onneksi emme tulleet täyteen, vaan pääruoan jälkeen jatkoimme matkaan kävellen. Luulin kohteemme olleen lähellä, mutta kävellen sinne kestikin lähemmäs kolmekymmentä minuuttia. Kävely aurinkoisena ja lämpimänä päivänä ei haitannut ja päästyämme perille menimme Haegen Daz jäätelöbaariin syömään jälkiruokaa. Listalta tuli se isoin annos valittua, eli Lontoolainen after noon setti kahdelle. Annokseen kuului kolme kerrosta erilaisia jäätelöitä, hedelmiä ja makeisia sekä tee että vesi.

Paris Baguette leipomon kautta ostimme kakun mukaan mennessämme takaisin hotelilleni pelatakseen yhdessä Suomalaisten kanssa mahjongia. Leipomossa oli suuri määrä ihania kakkuja, mutta kodks tiesin illalla olevan taas luvassa toinen kakku, päätin ottaa pienimmän tarjolla olleen. Kakku oli sitten enemmän yksi tai kaksi vuotaiille tarkoitettu, ei kaksikymmentäyksi vuotaiille, mutta valkosuklaa-prinsessaunelma kakku oli nyt sopivin vaihtoehto. Pelasimme sitten kakkua syödessä parisen tuntia sekä mahjongia että Unoa. Ulkona tulessa jo pimeä lähdimme poikaystävän kotiin, jossa oli luvassa yllätys. Syötyämme illallisen hänen luonaan sain lopulta tämän yllätyksen: eli kynttilöillä ja ruusunlehdillä hän oli askarrellut mm. sydämen ja kiinaksi vielä hyvää syntymäpäivää oli lattialle kirjoitettu. Ei tämä tähän loppunut vaan sain vielä lisäksi  hopeasormuksen lahjaksi. Kakkua syödessä oli aivan kuin elokuvissa saadessani vispikermaa naamaan ja lopuksi koko lautasellisen kakkua naamaan. Eli näin sitä Shanghaissa syntymäpäiväni tuli vietettyä.


                                                                                       ☆★☆★☆★☆★☆★

My birthday started of by me opening presents in the morning. Of course I had bought them myself as I had been to Nanjing road the week before and bought lots of Thomas Sabo and Pandora jewelry. I had been a bit sick the day before, which meant I didn’t have any breakfast at my room. So instead of having a normal breakfast I and my boyfriend took a taxi to Starbucks. I had been to that mall the day before and booked a full body scrub at Subconscious Day Spa. At ten o’clock I headed there and I got to choose from coffee, chocolate, green tea and whitening scrubs, which one I wanted. I went with chocolate and I was lead into a private room where a woman scrubbed my whole body pretty hard, so it wasn’t that relaxing at all. After that I went to take a shower to clean up before exfoliation was added. Taking a shower could have been a simple task if it wasn’t for the make-up I had applied on my face and the shower that came down from the ceiling. After a one-hour treatment I had also booked a neck and back massage with lavender oil. There haven’t been too many days I have had time to relax.

After the massage session we walked for a short while until we reached a good beef restaurant I had been to before. At Yasmine’s we got two T-bone steaks for the price of one so not all money I got as presents from my family had to be put on food. The weather was great, sunny and warm, so we could enjoy the dinner outside. After the meal we got going and walked for almost thirty minutes until we reached our dessert-destination. We went to Haagen-Dazs, ice-cream bar, where we had the biggest dessert they had on the menu. This was a London teamed afternoon tea set with sweetbread, ice-cream and fruit put onto plates in three layers. Also tea was served with it. After we had eaten up everything we went by Paris Baguette and bought a cake to take with us as we returned to my hotel. The cake which was one of the smallest ones looked more suitable for a one or two year old birthday, not twenty-one, but as it was white chocolate and small it worked well.


At the hotel we played some mahjong and Uno together with two of the Finnish exchange students. Cake was also given to the nice lady in the reception, even though I doubt that she ate it. After playing the lobby for some hours, we took the bus over to my boyfriend’s home, where he had arranged a surprise for me. As we came there we had some normal Chinese dinner cooked by his family before the surprise was reviled. He had used lots of candles and rose pedals to make a heart and written happy birthday in Chinese onto the floor. His family had even bought a cake, even though most of it ended up in my face.  Just like in movies I had a plate full of cake in my face. Chocolate could be found in my ear even the next day… So this was how I celebrated my birthday in Shanghai. Not too bad :)