Sunday, August 2

Kesäostoksia

I'm somehow really glad about the things I bought this weekend
These flats will be perfect for the weddings we will be attending
I like the color as well as the size of the bag
Jo toinen viikonloppu tuli vietettyä samaan malliin, kuin viimeviikonloppunakin. Lauantaina käytiin räätälimarkkinoilla ja sunnuntaina S&T markkinoilla. Minun vakioliikkeellä oi jotain vaatteita poistohinnoin, joten varasin itselleni Dolce and Gabbanan hameen. Liikkeessä ei kuitenkaan ollut paikan pomo, vaan jotkut muut myyjät, joita en aikaisemmin ollut nähnyt. Sanoin, että olin jo pomon kanssa jutellut hinnasta, mutta myyjä halusi varmistaa asian, ja pyysi minun näyttävän hinnan kirjoitettuna. Puhelimen netti ei kuitenkaan toiminut, joten sanoin, että soita itse pomollesi ja kysele. Ei tarvinnut soittaa, vaan sain hameen siihen hintaan kun sen piti ollakin. Olen aika varma, että pomo juhlii yöt pitkät ja saapuu itse liikkeeseen vasta iltapäivällä, joten muut alaiset eivät uskalla häiritä häntä.

Samasta liikkeestä oli tarkoitus ostaa ballerinaa tossut, jotka joustavat. Emme päässeet hinnasta yhteisymmärrykseen, joten markkinoilla lähdin metsästämään vastaavia. Ekasta liikkeestä löytyi, mutta ei oikeata kokoa. Viidennessä kenkäliikkeessä tuli vastaan samanmalliset, ja sain ne viidellätoista eurolla. Myyjä yritti saada minua maksamaan kolme euroa lisään, sillä selityksellä, että hän voisi syödä. Muut myyjät olivat siis liikkeessä lounaalla. Olen tietoinen, etteivät myyjät myy, mikäli hinta menee liian alas, joten vastasin vain että myy nyt äkkiä ne kengät niin pääset syömään itsekin. Hehe. Toimi hyvin.

Olen etsinyt hyvää työlaukkua, ja ohi mennessä huomasin kivan värisen MK laukun. Myyjälle sanoin tuttuun tapaan, että maksan laukusta viisitoista euroa ja olin jo matkalla ulos kun hän sanoi perääni että sopii. Sinisen laukun sisällä oli pienempi laukku, johon voi kiinnittää pitkän olkahihnan, mutta se sopii myös sisä pussina, sillä isoa laukkua ei voi sulkee vetoketjulla.
Loppuun voi lisätä, että kävin vielä kaupassa ostamassa suurimaksi osaa länsimaalaisia tuotteita, kuten jauhelihaa, muroja ja tonnikalaa, ja kassillinen ruokaa maksoi enemmän kun nämä tuotteet yhteensä. Eli kalleimmat tuotteet Shanghaissa ovat usein ruokatuotteet.

                                                                                                                                                                   

This weekend was almost the same as last weekend. On Saturday we went to the tailor market and on Sunday we went to the S&T market. I had reserved a skirt in my favourite shop, as the seller had it on sale. When I arrived at her shop, she wasn’t there. Instead there were a couple of other sellers that I didn’t know. I told them that I had already discussed the price, but they wanted proof. Unfortunately my mobile data didn’t work, so I couldn’t show them, and asked them to call her instead. I believe the owner is partying all the time and only shows up in the shop in the afternoon, so they didn’t call her, and gave the skirt to me for the price that I said.

I had wanted to buy ballerina flats from the same shop, but they were too expensive. I looked around and found the similar one that I wanted, but they didn’t have size 39! So I continued looking and in the fifth store they had the same model and perfect size. I didn’t bargain a lot but the seller still tried to get me to pay 20rmb more, so that she could also “afford eating” like the rest of the sellers in the store. I know they would never sell if they don’t make a profit, so I stuck to my original price of 100rmb and got the pair.


I also waked past a bag shop and found this color that I like a lot. I asked the price but as usually I told the seller I would buy it for 100rmb and walked out. In 3 seconds he was ready to sell it for that price. I got two bags, one large and one in side that also has a long strap. Since the large bag can’t be closed, the small one comes in handy to keep valuables safer.