Thursday, March 20

Uimassa


The gym entrance with gates that open with the magnetic-bracelet
given by the receptionist

Olen jo pitkään ajatellut ja suunnitellut meneväni Cao Lu kuntosaliini uimaan. Uimapukukin tuli ostettua jo joskus Marraskuussa, mutta siitä asti jäänyt käyttämättä. Lopulta yksi Venäläinen kertoi menevänsä aina puntin jälkeen uima-altaaseen rentoutumaan, ja tämähän sai minut ylipuhuttua, ja uskalsin viimeinkin mennä kokeilemaan. Uima-altaassa pitää käyttää uima-lakkia, jota minulla tietenkään ei ole. Kyselin kiinalaiselta papalta mistä sellaisen saa lainattua ja uima-altaan vieressä olevassa naulakossa roikkui kaksi myssyä. Noniin, eli sitten vain uimaan. Allas on minulle sopivan kokoinen, vaikka paikalla olisikin ihmisiä. Veikkaisin, että se on noin kaksikymmentäviisi metriä pitkä ja matalimmassa päässä se on 1,4 metriä syvä ja syvimmillään 1,7 metriä. Vesi on siinä +28 asteen paikkeilla, eli siinä voi todellakin vain oleskella ja rentoutua. Allas on jaettu kahteen osaan, eli esim. kerran toisella puolella lapset oppivat uimaan kun taas toisella puolella miehet uivat ihan kilpa-uinti tyyliin. Toisella kerralla mennessäni sain taas saman myssyn lainattua, mutta kolmannella kerralla en löytänyt hallista mitään myssyjä. Minulta oli vielä kysytty tarviinko lainata myssyä ennen kuin menin vaatteita vaihtamaan, mutta siinä vaiheessa sanoin, ettei tarvitse, sillä hallista löytyy. Nolona menin sitten uimavalvojalta kysymään onko hänellä lainattavaa, sillä en itse omista myssyä. Valvoja meni vastatahtoisesti minulle myssyn hakemaan, samalla kun yksi PT oli tulossa katsomaan, mikäli silti tarvitsisin hänen lakkia lainattavaksi. Ehkä voisin seuraavaksi mennä sen uima-myssyn ostamaan, etten kaikkien myssyjä tarvitse lainata.
                                                                                       ☆★☆★☆★☆★☆★

I had been planning for a long time to go swimming at my gym. I had even bought swimwear back in November, but never used it. Finally a Russian girl got me convinced to try it out when she told me she used to go and relax in the pool after a workout. One day I packed my things and went to the pool after a workout. As I came to the pool area I noticed I didn’t have a bathing cap with me, so I asked a Chinese man where I could borrow one. He pointed me to the place where I found a cap and then I could go and swim for the first time. The pool is big spacious enough for me even though there have been a lot of people sometimes during the same time as me. The pool is about twenty-five meter is believe, and 1,4 meters at its shallowest and 1,7 meters at its deepest. The pool is dived in half so that e.g. kids could swim on one side and men swimming like pros on the other side. The water is around twenty-eight degrees Celsius, so it is nice just to stand in the water and not do anything. Once the air was a bit smoky either from the warmth of the water or then the chemicals put in the water were releasing some toxic into the air. The second time I went to swim I borrowed the same cap again, but on the third time I couldn’t find any caps. I had even been asked if I want to borrow a cap before I went to change, but as I thought I would have one in pool-area, I declined the offer. In the end I had to go to the pool-guard and ask him to go get me a cap, as I didn’t have any of my own. He probably tried to say no but as I said I don’t understand his answer, he went and got me a cap in the end.