Tilasin huonepalvelua,
sillä en jaksanut uinnin jälkeen lähteä ulos etsimään ravintolaa. Tilasin
annoksen Nasi gorengia, eli Indonesialaista riisiä ja kanaa, ja Intialaista
kurria. Soittaessani tilatakseen annokset puhelimeen vastannut nainen sanoi,
että annokset tulevat huoneeseeni kello kahdelta, eli 40 minuutin kuluttua.
Annokset kumminkin saapuivat vähän aikaisemmin ja nainen toi lautaset
huoneeseen. Maksoin käteisellä, mutta hänellä ei ollut vaihto rahaa, eikä edes
kortti laitetta mukana. Veikkaisin, että kaikki muut pistävät huoneen piikkiin,
sillä sen verran huonosti hän oli varautunut maksuun. Huonolla englannin
kielellä hän selitti palaavansa kohta. Hän jätti annosten päälle muovit ja
lähti pois. Yli viitisen minuuttia kesti ja minulla alkoi jo olemaan nälkä.
Nainen tuli takaisin vaihtorahalla, mutta ei siis poistanut muoveja. No itse ne
poistin ja aloin syömään. Annokset eivät olleet niin herkullisia kun mitä olisi
voinut kuvitella, esim. kurrissa käytetty liha sisälsi niin sanottuja huonoja
lihapaloja, joita kiinalaiset mielellään syövät, mutta minä en.
I
ordered room service, as I was too lazy to go outside to find a restaurant
after my swim. I ordered some Nasi Goreng, Indonesian rice with chicken, and
Indian curry. The woman taking my order told that the dishes would be served in
my room at two o’clock, so 40 minutes later. The food arrived some 10 minutes
earlier and the woman coming with the dishes didn’t have change, or even a card
machine for that matter, so she had to run and get some change for me. While I
was waiting for some five minutes I got really hungry and my food was just
waiting there and getting cold. When she came back she handed over the change
and left. She did not even remove the covers from the dishes. The food was not
as good as I had hoped and the curry included pieces of meat, that western
people do not eat, but Chinese people like.