Friday, November 1

Kolareita kaikkialla

The white and the gray cars were part of the accident. 
Picture taken a couple of seconds after the impact.
Outside the hotel the red truck in the middle had hit the 
cement wall, which led to traffic chaos.


Olin päässyt metrolla Shaanxi metroasemalle asti kun päätin kävellä loppumatkan kaupunkiin. Lähdin kävelemään Huaihai katua länteen, kun huomasin lähteneeni väärään suuntaan. Yritin löytää kännykällä sijaintini, kun kuulin kovan pamahduksen. Kaksi autoa oli kolaroinut kadulla juuri edessäni. Luultavasti yksi autoista oli yrittänyt vaihtaa kaistaa ja keskellä ajava ei ollut väistänyt tätä. Kolarissa ei tainnut tapahtua mitään vakavaa, sillä kuljettajat seisoivat keskellä tietä polttamassa tupakkaa samalla kun katsoivat autojen vaurioita. Tietenkin onnettomuuden sattuessa jätetään auto siihen paikkaan mihin se on jäänyt, vaikka se olisikin keskellä tietä. Tämä aiheutti melkoisen ruuhkan jo vilkkaalle Huaihai tielle. En jäänyt seuraamaan sen enempää, sillä olin taas löytänyt oikean reitin keskustaan. En myöskään halunnut vaikuttaa liian uteliaalta, joten otin kuvan vähän pidemmältä.

Tämän tapahtuman jälkeen olen nähnyt kolareita aina silloin tällöin. Monessa paikkaa sanottiin, ettei kolareita koskaan näe vaikka kaikki ajavat miten sattuu. Olen nähnyt auton hinattavan pois kolaripaikalta bemarin ollessa pusikossa. En ole nähnyt muiden kolareiden tapahtuvan, vaan olen nähnyt romut ja kuskit odottamassa hinausta. Muun muussa bussi oli ajanut mopoilijan päälle ja rekka oli ajanut korkeeseen betonikanttariin koulun edustalla.  

                         ☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★


I was walking down the Huaihai road, when I noticed that I was walking the wrong way. As I tried to navigate with my phone I heard a loud bang. Two cars had run into each other. It looked like one of them had tried to change the lane and the other car hadn’t given way. It wasn’t a serious accident, only the cars got a bit smashed up. As in most of the road accidents and even in this case the drivers left their cars where they had stopped them, which in this case was right in the middle of the busy Huaihai Road. I didn’t stay to see what would happen next, instead I continued walking back to the city center, where I was heading.  

I had heard that you never see the accidents in the city, even though everybody drives their own way.But after the first accident I have seen traffic accidents now and then. I haven't seen the actual accident occur, but I have seen the smashed vesicles and the drivers waiting outside. I have seen a bus that had hit a moped, a truck that had driven into the wall that separates the oncoming traffic and two cars that had driven into each other.