Monday, November 4

..johti muuttoon







Just throwing all my stuff into the new room. Cleaning lady even hang up my clothes in the ceiling..?



Edellisen postauksen jatko:

Sunnuntain ja maanatain välisenä yönä heräsin taas rapisevaan ääneen roskiksen kohdalla. Pistin heti valot päälle, mutta koska mikään ei liikkunut edessäni olevan roskiksen kohdalla, en jaksanut tuijottaa sitä kun vaan hetken. Aloin siinä sitten tekemään muuta kun kuulin rapinaa verhoissa. Siinähän sitten musta rotta kiipesi verhoja pitkin takaisin ylös katon reunaan. Koska olin varoittanut yhtä tanskalaista soittavani hänelle kun näen otuksen seuraavan kerran, soitin hänelle heti kellon ollessa vähän ennen yhtä. Paikalle tulivat sitten kaksi tanskalaista aseistettunenä henkari kädessä. Kolmas tanskalainen soitti huoneeseeni ensin kysyäkseen onko rotta vielä siellä ennen kun hän uskalsi tulla katsomaan. Siinähän sitten kaikki tanskalaiset tulivat seuraamaan jos rotta vielä olisi jossain lähettyvillä. Yksi heistä kiipesi ikkunalaudalle ja fikkarin kanssa löysi reiän, josta johdot kulkevat kattoon. Yksi tanskalaisista asetti minulle rotta ansan roskiksen viereen.
Nyt kun sisäänpääsy reitti oli selvinnyt, asia jätettiin siihen ja kaikki palasivat omiin huoneisiinsa. Olin jo päätellyt, että eihän se rotta nyt uudestaan tule käymään, mutta olinpas väärässä. Viisi minuuttia sen jälkeen, kun kaikki olivat lähteneet, kuulin rapinaa katonreunasta. Juoksin sitten ulos huoneesta samalla kun soitin yhdelle tanskalaisita, jos hän haluaa vielä tulla tarkistamaan asian uudestaan. Hän keksi tukkia reiän vesipullolla. Mutta koko yö meni sitten siihen, että kuuntelin, mikäli rotta yrittää jyrsiä pullon läpi.

Seuraavana päivänä otin saksalais-kiinalaisen oppilaan mukaani respaan, jotta hän voisi selittää heille, että haluun vaihtaa huonetta, sillä en voi nukkua siellä rotan juoksennellessa ympäri yöllä. Ensin minulle sanottiin, ettei mitään huoneita ole vapaana, sillä hotelli on täynnä. He myös sanoivat lähettävänsä jonkun auttamaan minua ottamaan rotan kiinni. Lopulta mukaani ottama kiinalainen sai heille selitettyä asian paremmin ja respassa kerrottiin, ettei muutto paljon auta, sillä koko kolmoskerros on täynnä rottia. Jahas tästähän ei missään mainittu mitään… Respassa sanottiin myös, että älä nyt pidä ikkunoita ja ovia auki yöllä. Olihan siinä sitten selittämistä, että rotta pääsee sisään ihan omia reittejä pitkin. Lopulta piti ottaa mukaan siivoja huoneeseen näyttääkseen mistä rotta huoneeseen sisään pääse. Hetken päästä huoneessani oli viisi siivooja ihmettelemässä tarinoitani. Kiinalainen tulkkasi minulle, etteivät he aluksi uskoneet, mutta lopulta siivoojat sanoivat, että voin heti muuttaa toiseen huoneeseen.


Ei siinähän sitten mitään muuta tehtävissä ollut kun alkaa kantaa kaikki tavarani toiseen huoneeseen, joka sijaitsee samassa kerroksessa. Siivoojien pitäessä jonkin sortin taukoa yhdessä hotellin huoneissa varmasti katsoivat touhujani tylsistyneenä, sillä yksi tuli auttamaan minua, jotta saisin tavarat nopeammin ulos. Hyvä vielä kun he alkoivat siivota kylpyhuonetta samalla kun minulla oli vielä tavaraa siellä. Tunnin jälkeen olin saanut kaiken siirrettyä uuteen huoneeseeni, joka on muuten samanlainen kuin edellinen, mutta uusi huone on peilikuva vanhaan verrattuna, eli nyt kaikki huonekalut ovat "väärällä puolella". Nyt jännittää nähdä onko rotat tulossa tähänkin huoneeseen. Pitää kai pyytää tanskalainen tukkimaan reikä tässäkin huoneessa, ennen kuin rotat tulevat liian tottuneiksi läsnäolooni. Samalla pitää mennä ostamaan vähän mausteita, joita rotat vihaavat, huoneeseeni. Ainakin oli viikon taas "actionia" täällä Shanghaissa...

                                 ☆★☆★☆★☆★☆★

Continues from the previous post:

At around one o'clock during the night between Sunday and Monday I heard some noise in my room again. This time the sound came from the trash can I had in at the floor in front of my bed. I turned on the lights quickly, but I couldn't see any rat anywhere near the trashcan. I watched the it for a while, until I started doing other stuff. Then suddenly I heard sounds from the curtains, and there it was! The black rat was climbing up the curtains just like a spider or something. I was so disgusting, since I didn't understand where it had been waiting as I was sitting in the room with all the lights on and I hadn't seen it anywhere. I had warned one of the Danes that I would call him as soon as the rat appeared again, so that's what I did. A minute later two of the Danes came into my room equipped with a hanger in the hand. As the rat had already disappeared up into the ceiling all the other Danes came also into my room. One of them climbed up onto the window board to see better at the ceiling where the rat always goes. I found a hole from which cables go into the ceiling, so we assumed that that's where the rat is going in and out. Another Dane put up the rat trap for me, but since I was sure we scared it away and it wouldn't return again everybody went back to their rooms.

Just five minutes later when I was alone again I heard some scratching noise from the ceiling, so I called one of the Danes to come back and check it up as I ran out from my room. He came back and put a water bottle into the hole, but still I couldn't sleep the rest of the night, since I was listening for the rat to break trough the bottle. The next day I asked the German-Chinese student to come with me to the hotel reception to explain that I want to move to another room. The receptionist explained that the hotel is full and even if I changed room there are lots of rats on the third floor! Nice to know about it now... She even offered that somebody would come with me to catch the rat. As I told her that it only comes during the night she just told me to close my window and door during the night.. After the Chinese I'd taken with me to translate explained that there is a hole in the ceiling we got a cleaning lady to come and check it out. In the end there were five cleaning ladies in my room trying to understand how the rat comes inside. My translator told me that they didn't believe me at first but in the end they offered me to move to another room right away. 

And that's what I did. I just started moving all my stuff to another room on the same floor. As I was carrying my things one of the cleaning ladies probably thought that I'm too slow so she started moving stuff away as well. They even started cleaning my old room at the same time as I still had things inside the bathroom. After an hour I had got all my stuff moved to my new room. It is exactly the same as my firs room, but all the furniture are mirrored to the way I had them before. I have also set up the rat trap besides my trash can in case they will come by my new room as well.